Ledig tjänst: värd/receptionist (timanställning)

Vi vill beröra och berika – vill du vara med?
En kvinna i hästsvans sätter upp blommor på en vägg.
Vi söker en värd/receptionist som med stort engagemang välkomnar våra besökare och bidrar till en plats för möten som berör, berikar och förhöjer upplevelsen av besöket.

Du ingår i ett team med andra värdar/receptionister och är en viktig del i vår besökarservice, som består av både värdskap, reception och butik. Tillsammans arbetar vi med att möta besökare olika åldrar, med olika bakgrund och olika behov, för att skapa en attraktiv och tillgänglig besökarmiljö.

Jönköpings läns museum erbjuder dig en arbetsplats i en unik miljö, mitt i centrala Jönköping, med närhet till kommunikationer, shopping och vacker natur.

Arbetsuppgifter

Uppgifterna varierar mellan värdskaps-, receptions-, och butiksarbete, i huvudsak innebär de att:
• Möta besökare, ge service och förmedla information på ett tillgängligt och tydligt sätt.
• Hålla god ordning i de publika ytorna
• Svara för öppning och stängning, tillsyn och bevakning samt agera vid larm- och nödsituationer.
• Försäljning i museishopen, kassaavstämning, skyltning och varuhantering
• Förbereda, sätta igång och återställa lokaler, utrustning och viss konferensteknik vid programaktiviteter och evenemang

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen med inriktning mot besöks-, /turismnäring eller liknande
• Erfarenhet av arbete inom besöks-, /turismnäring eller liknande
• Goda kunskaper i Office-paketet
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska
• Förmåga att hantera teknisk utrustning i konferensmiljö

Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom kulturområdet, arbetserfarenhet av butiksförsäljning eller har ytterligare språkkunskaper.

Arbetsuppgifterna är mycket utåtriktade och för att trivas med tjänsten är du en person som inspireras av möten med nya människor och nya situationer. För uppgifterna behöver du vara ordningsam och ansvarstagande, gilla att ta initiativ och ha ett proaktivt förhållningssätt samt vara tydlig i din kommunikation. Det är viktigt att du känner dig trygg i att arbeta både självständigt och i team.

Anställningen

Anställningen startar under februari, eller enligt överenskommelse, och är en timanställning om ca 10 timmar/vecka i genomsnitt.
Arbetstiderna är enligt följande: varje onsdag kl. 16.15–21.15 samt varannan helg (ojämn vecka), kl. 10.30–15.15. Det är en fördel om du även har möjlighet att arbeta vid ytterligare behov.
Ovanstående schema gäller till och med 31 maj samt från 1 september–31 december. Under sommaren gäller annat schema, då vi har andra öppettider. Schemat är inte fastställt, men du har möjlighet att påverka schemat och har även möjlighet att få fler arbetstimmar om du önskar.

Övrigt

Arbetsuppgifterna innebär att man står och går längre stunder. Tunga lyft förekommer. Vi ser gärna manliga sökande.

Frågor

Vid frågor, är du välkommen att kontakta:
• Enhetschef, Marie Källvant; telefon 036-30 18 67

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan till oss, senast den 21 januari. Ansökan skickas med e-post till: registrator@jkpglm.se. Personligt brev och CV bifogas i ansökan. Som referens anges "ansökan värd/receptionist".

Annonsrekrytering

Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering.


Vi eftersträvar kompetens som bidrar till ökad mångfald, delaktighet och tillgänglighet i verksamheten.